Մարդու կյանքի կարևորագույն փուլերից մեկը մասնագիտության ընտրությունն է, ինչով էլ պայմանավորված է նրա հետագա գործունեության բովանդակությունը: Մասնագիտության ընտրության խնդիրը միշտ էլ ակտուալ է եղել ավագ դպրոցականների համար: Ժամանակի պահանջների համաձայն` առաջացել և առաջանում են նոր մասնագիտություններ, և ավագ դպրոցականները պետք է տեղեկանան այդ փոփոխություններին: Բազմաթիվ նոր մասնագիտությունների մասին դպրոցականները չեն ստանում թարմ տեղեկատվություն, ինչը կնպաստեր նրանց ճիշտ մասնագիտական ընտրությանը: Վերջինս կատարվում է աշխատաշուկայի պահանջարկի, մասնագիտության պահանջներին անձի և նրա անհատական առանձնահատկությունների համապատասխանության հիման վրա: Սակայն, հոգեբանական արդի հիմնահարցերի շարքում կարևորում ենք մասնագիտական կողմնորոշման համակարգում մոտիվացիաների ուսումնասիրությունը պատանեկան տարիքում, քանի որ հենց այս տարիքն է որոշիչ փուլ հանդիսանում հետագա հաջող ընտրության համար: Այն հնարավորություն կտա բացահայտելու ժամանակակից ավագ դպրոցականների մասնագիտական կողմնորոշման էական կողմերը և հնարավոր խնդիրները:
Հայտնի է, որ մասնագիտության ընտրության ժամանակ մարդը կարող է ղեկավարվել հետևյալ դրդապատճառներով.
• մասնագիտության հասարակական նշանակալիությամբ,
• հեղինակությամբ,
• աշխատավարձով,
• աշխատանքով:
Մասնագիտական կողմնորոշման դրդապատճառների հետազոտությունը կարևոր է կանխատեսելու, թե դեռահասը տվյալ մասնագիտություն ընտրելով որքա՞ն հաջողությամբ կտիրապետի դրան, կկարողանա՞ արդյոք լրջությամբ երկարատև աշխատել, որքա՞ն կայուն կլինի նրա հետաքրքրությունը ընտրված մասնագիտության նկատմամբ:
Դրդապատճառները ընդունված է բաժանել երկու դասի` ներքին և արտաքին: Այս կամ այն մասնագիտության ընտրության ներքին դրդապատճառներից են՝
-անձնային և հասարակական նշանակալիությունը,
-աշխատանքի ստեղծագործական բնութագրից ստացված -բավարարվածությունը,
-շփման հնարավորությունը,
-մյուս մարդկանց ղեկավարումը և այլն:
Ներքին դրդապատճառները առաջանում են մարդու պահանջմունքներից, ուստի դրանք դիտում են որպես հոգեբանական: Այդ է պատճառը, որ մարդը կարողանում է աշխատել հաճույքով, առանց արտաքին ճնշման ու ներքին հակասությունների:
Արտաքին դրդապատճառներից են՝
-աշխատավարձը,
-հեղինակության ձգտումը,
-քննադատվելու,
-անհաջողության վախը և այլն:
Արտաքին դրդապատճառները կարելի է բաժանել դրականի և բացասականի: Դրական դրդապատճառներն են՝
-նյութական խթանիչները,
-աշխատակազմի խրախուսանքը,
-հեղինակությունը, այսինքն խթանիչներ, հանուն որոնց, մարդը ներդնում է իր ուժերը:
Բացասական դրդապատճառներից են ճնշման, պատժի, քննադատումների և բացասական բնութագրի այլ հավանությունների ներգործությունը անհատի վրա: